jueves, 29 de octubre de 2009

Asterix y Obelix cumplen 50!!


"Som a l'any 50 abans de Crist. Tota la Gàl·lia és ocupada pels romans... Tota? No! Un llogaret del Nord habitat per gals indomables rebutja una i altra vegada ferotgement l'invassor. La vida doncs no és gens planera per als legionaris romans dels petits campaments de Babaòrum, Aquàrium, Laundànum i Petibònum..."
Avui fa just cincuanta anys que vam poder llegir per primer cop aquesta entrada seguida de la visió del poblet gal dels irreductibles a la revista francesa "Pilote" i quantes alegries ens han donat als fans! Per a cel·lebra-ho el gran Uderzo, per desgràcia el gran Goscinny fa uns quants anys que ens va deixar, ha decidit publicar un àlbum que conmemora aquest aniversari "L'aniversari d'Asterix i Obelix. El llibre d'or". Tanmateix, cincuanta anys no es fan cada dia!! Moltes felicitats per als protagonistes, Asterix i Obelix, als quals no els hi cal cap tipus de presentació. A través de les seves històries hem pogut veure com perceben els gals, perdó, vull dir els francesos les personalitats i la manera de fer de la gent dels altres països amb aquell humor i aquella ironia, que s'ha de saber trobar, que tant ens agrada. Només un parell de curiositats, us heu fixat que el nom de tots els personatges (exeptuant els històrics com per exemple Juli Cesar o Cleopatra) tenen un significat que descriu la seva personalitat? i, en segon lloc, sabieu que el petit Ideafix (per a mí el millor personatge secundari de tots, busqueu-lo a totes les vinyetes i us sorpendrà) no apareix fins la història de "La volta a la Gàl·lia"?



"Estamos en el año 50 antes de Jesucristo. Toda la Galia está ocupada por los romanos... ¿Toda? ¡No! Una aldea poblada por irreductibles galos resiste, todavía y como siempre, al invasor. Y la vida no es fácil para las guarniciones de legionarios romanos en los reducidos campamentos de Babaorum, Aquarium, Laundanum y Petibonum..." Hoy hace justo cincuenta años que pudimos leer por primera vez esta entrada seguida de la visión de la aldea gala de los irreductibles en la revista francesa "Pilote" ¡y cuantas alegrias nos han dado a los fans! Para celebrarlo el gran Uderzo, por desgracia el gran Goscinny hace unos cuantos años que nos dejó, ha decidido publicar un álbum que conmemora este aniversario, "El aniversario de Asterix y Obleix. El libro de oro". Por otro lado, ¡cincuenta años no se hacen cada día! Muchas felicidades para los protagonista, Asterix y Obelix, los cuales no necesitan ninguna presentación. A través de sus historias hemos podido ver como perciben los galos, perdón, quiero decir los franceses las personalidades y forma de ser de la gente de otros paises con ese humor y esa ironía, que tiene que saberse encontrar, que tanto nos gusta. Sólo un par de curiosidades, ¿Os habies fijado que el nombre de todos los personajes (exceptuando los historicos como Julio Cesar o Cleopatra) tienen un significado que describe su personalidad? y, en segundo lugar, ¿Sabíais que el pequeño Ideafix (para mí el mejor personaje secundario, buscadlo en todas las viñetas i os sorprenderá) no aparece hasta la historia de "La vuelta a la Gália"?

No hay comentarios: