jueves, 1 de septiembre de 2011

Diada Castellera

Versió en català:

Dimarts passat va ser la Diada de Sant Fèlix. A més a més de ser el patró de Vilafranca del Penedés, també és una de les grans Diades Castelleres de les que cap afeccionat a un espectacle tant nostre s'ha de predre. Aquest any, com gairebé sempre, les colles castelleres que hi han participat han sigut els Castellers de Vilafranca, els Minyons de Terrassa i les colles Jove i Vella de Valls.

No cal que expliqui en que consisteixen els Castellers, és de sobres conegut per tothom. Només fer notar que no es tracta d'una demostració de força ni res semblant; és una demostració de cooperació, equilibri i seny. Qualitats, totes elles, molt catalanes.

Sempre que puc intento anar a Vila per Sant Fèlix però enguany ho he hagut de veure mitjançant la web, els preparatius del Comiat de Soltera em tenen ben atrafegada!!!! Per supossat no és com veure-ho en directe a la Plaça, però almenys els he pogut veure, gaudir-ne i patir una mica.

La Diada ha sigut emocionant, com sempre, i amb uns castells magnífics per part de totes les colles. Però si n'haig de destacar un de cada colla han sigut el 4 de 9 amb l'agulla (aquestes construccions sempre em fan possar els pels de punta) dels Verds (Castellers de Vilafranca), la torre de nou amb folre i manilles dels Minyons, la torre de 8 de la Jove (aquests no han tingut una Diada molt afortunada) i el 9 de 8 de la Vella (construcció gairebé faraònica que només ells han realitzat).

Menció especial per als pilars: Pilar de 8 amb folre i manilles dels Verds (molt ferm i molt segur), la mateixa construcció pels Minyos que ha fet llenya a molt poquet de carregar-se i el pilar de 7 amb folre de la Vella que no han pogut descarregar.

En resum, una magífica Diada i un gran espectacle que el món casteller no para de regalar-nos.

Aquí teniu el programa de Tv3 sencer, gaudi-ne!



Versión en castellano:

El martes pasado fue la Diada de Sant Félix. Además de ser el patrón de Vilafranca del Penedés, también es una de las grandes Diades Castelleres de las que ningún aficionado a un espectáculo tan nuestro se debe perder. Este año, como casi siempre, las “Colles Castelleres” que han participado han sido los Castellers de Vilafranca del Penedés, los Minyons de Terrassa y las colles Jove y Vella de Valls.

No hace falta que explique en consisten los “castells”, es de sobras conocido por todo el mundo. Sólo apuntar que no se trata de una demostración de fuerza ni nada parecido; es una demostración de cooperación, equilibrio y cabeza (el seny, catalán). Cualidades, todas ellas, muy catalanas.

Siempre que puedo intento ir a Vila por Sant Félix pero este año lo he tenido que ver por la web, los preparativos para la Despedida de Soltera me tienen muy liada! Por supuesto no es como verlo en directo en la Plaza, pero al menos los he podido ver, disfrutarlos y sufrir un poco.

La Diada ha sido emocionante, como siempre, y con unos “castells” magníficos por parte de todas las “colles”. Pero si tengo uno de cada “colla” han sido el 4 de 9 con aguja (estas construcciones siempre me ponen los pelos de punta) de los Verdes (Castellers de Vilafranca), la torre de 9 con “folre i manilles” de los Minyons, la torre de 8 de a Jove (éstos no han tenido una Diada muy afortunada) y el 9 de 8 de la Vella (construcción casi faraónica que sólo ellos han realizado).

Mención especial para los pilares: Pilar de 8 con “folre i manilles” de los Verdes (muy firme y seguro), la misma construcción por los Minyons que ha caído muy poco antes de coronarse y el pilar de 7 de la Vella que no han podido descargar.

En resumen, una magnífica Diada y un gran espectáculo que el mundo “casteller” no para de regalarnos.

Más arriba tenéis el programa de Tv3 entero, disfrutadlo!

No hay comentarios: