miércoles, 14 de septiembre de 2011

Catalunya aixeca el teló

Versió en català:

Ahir vaig poder assistir a la gala anual de l'"Aixeca el teló". És una gala en la qual es presenta la programació teatral de la temporada i es situa en algun dels teatres consorciats. La gala sol durar un parell o tres d'hores i es fa un tastet de cada espectacle, sobretot dels musicals, que es representarà a la Ciutat. Encara que la idea principal és aquesta, el món de l'espectacle teatral aprofita per donar-se un petit autoreconeixement i hom pot trobar-hi el bó i millor de l'escena catalana.

Enguany la gala s'ha produit als jardins del TNC i ha tingut un marcat tó televisiu, massa pel meu gust. Estem d'acord que la gala, ja que es retransmet per Tv3, ha de tenir cert ritme televisiu per no adormir a l'espectador, però no s'ha d'oblidar que la gala està feta pels treballadors del món del teatre i està dirigida pels consumidors d'aquest noble art.

De fet, és una de les poques expressions culturals que ha aguantat amb molta dignitat aquest any de crisis (amb això no vull dir que la crisis ja s'hagi acabat), no tan sols conservant el seu número d'espectadors, si no que els ha arribat a augmentar! No és mereix aquest fet un reconoixement com cal i no aquesta gala de pa sucat amb oli? Certament estic molt decepcionada amb la organització del "Catalunya aixeca el teló" d'aquest any.

La gala va durar una mitja hora, minut amunt minut avall, quedant totalment desangelada amb un Mag Lari com a mestre de cerimònies acompanyat de l'actriu Mónica López a l'escala d'entrada del TNC. Tenint un espai com el del Nacional, calia fer-la en els jardins de l'entrada? La presentació dels espectacles es va reduir a un poti-poti de noms a la pantalla, en el qual si et donava temps llegir tota la programació ja et podies donar per satisfet, ja no parlem de fer-te una idea dels espectàcles en qüestió!

En fi, espero que els organitzadors hagin pres nota i tornin al bon camí l'any vinent. El TEATRE es mereix tenir una festa, la SEVA festa, com cal. Si creieu que soc una exagerada, potser ho sigui, us deixo la gala aquí abaix. No està editada, això és tal i com va ser i això és el que va durar:



Versión en castellano:

Ayer pude asistir a la gala anual de “Aixeca el teló”. Es una gala en la que se presenta la programación teatral de la temporada y se sitúa en alguno de los teatros consorciados. La gala suele durar un par o tres hora y se enseña un poquito de cada espectáculo, sobretodo de los musicales, que se representará en la Ciudad. Aunque la idea principal es esta, el mundo del espectáculo teatral aprovecha para darse un pequeño autoreconocimiento y uno puede encontrar lo mejor de cada casa de la escena catalana.

Este año la gala se ha producido en los jardines del TNC y ha tenido un marcado tono televisivo, demasiado para mi gusto. Estamos de acuerdo que la gala, ya que se retransmite por Tv3, tiene que tener cierto ritmo televisivo para no dormir al espectador, pero no se tiene que olvidar que la gala está hecha por los trabajadores del mundo del teatro y está dirigida para los consumidores de este noble arte.

De hecho, es una de las pocas expresiones culturales que ha aguantado con mucha dignidad este año de crisis (con esto no quiero decir que la crisis ya se ha acabado), no sólo ha conservado su número de espectadores, si no que los ha aumentado! ¿No se merece este hecho un reconocimiento cómo Dios manda y no una gala de pacotilla? Ciertamente estoy muy decepcionada con la organización del “Catalunya aixeca el teló” de este año.

La gala duró media hora, minuto arriba minuto abajo, quedando totalmente desangelada con un Mag Lari como maestro de ceremonias acompañado de la actriz Mónica López en las escaleras de entrada del TNC. Teniendo un espacio cómo el del Nacional, ¿hacía falta hacerla en los jardines de la entrada? La presentación de los espectáculos se redujo a un batiburrillo de nombres en la pantalla, en la que si te daba tiempo leer toda la programación ya te podías dar por satisfecho, no digamos del hecho de hacerte una idea de los espectáculos en cuestión!

En fin, espero que los organizadores hayan tomado nota y vuelvan al buen camino el año que viene. El TEATRO se merece tener una fiesta, SU fiesta, como merece. Si creéis que soy una exagerada, es probable que lo sea, os dejo la gala más arriba. No está editada, esto es tal y como fue y esto es lo que duró.

No hay comentarios: